torsdag, januari 28, 2010

Bloggen Alliansfritt gillar (C) så mycket att man tar sig in på våra nätverk!

Bloggen Alliansfritt är en väldigt proffsig och bra socialdemokratisk kampblogg. Milsvidd skillnad från tokfransarna på s-info.

Björn Fridén som driver bloggen är ett superproffs och mästare på att vända nästan vad som helst som någon borgerlig politiker gör till något negativt. (Vad de än betalar honom är det inte tillräckligt.)

Ibland - som liberal debattör - irriterande och frustrerande, men fullt legitimt och överlag ett imponerande hantverk som man borde försöka lära sig så mycket man kan av.

Särskilt imponerande är att Björn hela tiden lyckats hålla sig utan att begå en massa övertramp. Till skillnad från kollegorna på LO som klampar på med ständiga haverier och personangrepp, vet Björn Fridén och bloggen Alliansfritt var anständighetens gräns går. Eller åtminstone har man haft bra koll på det hittills.

Nu har man dock tagit ett obegripligt snedsteg!

Etiketter: , , , ,

3 Comments:

Blogger Ola Berg said...

Med tanke på hur kraftigt den ansvarige skämtaren ångrar sig, så må det vara förlåtet.

Att säga: "stopp, nu gick jag för långt, förlåt!" är oerhört renhårigt. Kudos.

10:35 em  
Blogger Anders Utbult said...

Okej, först av allt var det jag som gjorde det, inte Björn. Jag har också bett om djupt om ursäkt för det jag ansåg var ett enkelt skämt, som inte bröt mot någon regel öht då "Vem som helst är välkommen att skapa en profil och delta på Centernätet. Tanken är att alla som vill ska få möjlighet att blogga här."

Vi har inte gjort något intrång, spammat någon, varit falsk mot någon.

Vad jag gjorde: Jag gick in på centernätet, registrerade ett konto med mitt fulla namn och mailadress, lade upp ett script så den visade alliansfritts startsida, sen skrev jag ett inlägg där jag skämtade om att alliansfritt finns överallt, twitter, facebook, och till och med på centernätet.

Det är ingen konspiration, inget ont uppsåt, men eftersom Mattias Östmar tog illa vid sig bad jag om ursäkt till honom. Han har accepterat det, det är inget ont emmellan oss, men det smärtar mig att se att Björn, som inte har något med saken att göra ska få skit för det.

1:05 fm  
Anonymous Ulrika Ingemarsdotter said...

@anders: jag har sett dina ursäkter både på Centernätet och på Twitter. Uppenbarligen har jag och mina Centerpartivänner lite olika åsikter men jag tycker att du faktiskt har gjort en pudel och att "övertrampet" inte var så stort till att börja med. Det var ju inte så att du smög med vad du gjorde. För min del är saken utagerad.

För att vända saken till något postitivt så tycker jag din och Björn Fridéns konversation med Per Ankersjö (på hans blogg) visar hur bra det är med öppen dialog - åsikter stöts, blöts och tillfälle att be om ursäkt (om man nu vill det) ges inför öppen ridå.

Det är detta som är fantastiskt med de digitala medierna.

12:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home