måndag, september 06, 2010

Centern går framåt även i SKOP!

Borde egentligen ligga och sova nu. Har lång dag framför mig i morn, men jag var bara tvungen att invänta opinionsundersökningen från SKOP som blev offentlig nu kl 00.00.

Alliansen förstärker sitt övertag och Centern noterar finfina 6,1 %. Upp 1 procentenhet jämfört med förra mätningen. :-)

För en halvtimma sedan slutade Kvällsöppet i TV4 och ämnet var kanske signifikativt för den här valrörelsen. Det handlade inte så mycket om vilka som vinner eller förlorar, utan varför Socialdemokraterna förlorar.

Det är 12 dagar kvar och mycket hinner hända, men för varje dag som går blir det ju mindre och mindre troligt att Socialdemokraterna ska lyckas vända sitt allt mer katastrofala läge.

---

Update: Även i SvD och DN, samt hos många bloggande vänner. Bland andra Oscar Fredriksson,, Magnus Andersson, Per Ankersjö och Thomas Böhlmark som också har noterat att mätningen gjordes innan Lars Ohly började prata bröstpumpar.

Etiketter: , , ,

5 Comments:

Blogger Ola Berg said...

Man vet att man är politikskadad när...

6:43 fm  
Anonymous globaljuggler said...

Sorry att jag sabbade din nattsömn :)

9:31 fm  
Blogger Johan, PL&C said...

hehe... inga probs mannen... Man kan sova den 20:e. Och 21:a... ;-)

Hej. Jag heter Johan. Jag knarkar opinionsundersökningar...

9:32 fm  
Blogger Jah Hollis said...

Tragiskt är bara förnamnet. Trodde kanske att folk genomskådat Bondeförbundet som helt plötsligt älskar kärnkraft och har en miljöminister som bara är intresserad av att förbli minister till varje pris. Ett totalt hållningslöst parti som går i Moderaternas ledband.

1:30 fm  
Blogger Johan, PL&C said...

Jah, jag håller ju inte med om en bokstav i din kommentar. Men tack för engagemanget...

10:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home