lördag, februari 14, 2009

Jag ber om ursäkt

Lik en lejonklippt kungspudel ligger jag på rygg med blottad strupe och hoppas på omgivningens överseende fast jag egentligen inte förtjänar det.

Johan Ingerö uppmärksammar en kanske oförlåtlig fadäs. Min själ kan vara utan räddning och det känns på sätt och vis förmätet att be om förlåtelse. Min förhoppning är dock att detta aldrig kommer till Biff Byford och de andra närmast berördas kännedom, utan stannar innanför landets gränser.

Jag har - hur nu jag har kunnat gjort det - nämnt sifferkombinationen 747 i musiksammanhang, utan att hylla dessa halvgudar som långt innan Kent började sitt korståg mot tonårsflickornas hjärtan, tog några meningslösa siffror som betecknar en flygplanstyp och gjorde stor poesi av dem, ackompanjerad av den ljuvaste kontrapunkt.

Saxon heter de naturligtvis och var mina största idoler 1984. Fantastiskt band.

Jag får försöka gottgöra detta efter bästa förmåga.

Ber härmed ödmjukt om ursäkt till alla som (med rätta) känner sig kränkta av mitt hemska tilltag.

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger Johan Ingerö said...

Om du verkligen vill rena din förtappade själ och utplåna dina synder så kan du med fördel köpa/tanka hem Judas Priests senaste skiva, Nostradamus. Jag är helt blown away av den, inte minst eftersom de inte lyckats imponera stort på mig sedan Painkiller 1990.

Två timmar helt fantastiskt episk musik. Som en långfilmslång A touch of evil.

Lyssna här: http://www.youtube.com/watch?v=_GgVLIVjSd4&feature=related och här: http://www.youtube.com/watch?v=hJv2eykMvSE&feature=related

5:44 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Koolt... :-)

2:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home