fredag, juni 18, 2010

Jag mer Centerpartist än självaste Ankersjö!


I DN's rykande färska väljarkompass blir jag föga förvånande Centerpartist till största del. Det är till och med så att jag slår självaste distriktsordförande i Stockholm, Per Ankersjö, med en procentenhet! Jag blir till 75 % centerpartist mot Ankersjös 74 %.

Intressant är att det parti jag har absolut minst gemensamt med åsiktsmässigt tydligen är Miljöpartiet. Till och med Vänsterpartiet kommer högre. Något att reflektera över...

(Miljöpartiet i Halland har dock kommit på att partitester på nätet bara förvirrar. Och de har också kommit på att Centerpartiet kanske egentligen inte har något berättigande, kan du tänka.... Chockerande nyheter! ;-) )

Etiketter: ,

9 Comments:

Blogger Hellström said...

Jag blev visst också Centerpartist i DN:s test, närmare bestämt 73%, och Miljöpartiet hamnade på sista plats.

En del frågor i testet är ju dock lite luriga att svara på, exempelvis frågan om RUT. Egentligen tycker jag ju inte att det ska vara billigare att anställa någon att genomföra hushållsnära tjänster än någon annan tjänst, men då borde ju avgifterna på allt annat sänkas.

Sen är det litet tråkigt att man inte får vikta frågorna gentemot varandra. FRA sticker fortfarande i ögonen på mig.

Vart rösten slutligen hamnar i september återstår att se men om inte Alliansen gör nåt fantastiskt korkat inom den närmsta tiden så har den i alla fall en röst här.

2:28 em  
Blogger Johan, PL&C said...

+1
:-)
MVH
/J

4:49 em  
Blogger Hansa said...

Jag blev 82% centerpartist, före i tur och ordning, FP, KD och sist Moderaterna (där jag är medlem).
Nu när Maud Olofsson gjort den historiska kompromissen (jag är för storskalig utbyggnad av kärnkraft!)har det sista hindret undanröjts för att lägga rösten på Centern. Detta för den liberalistiska ådran i partiet.

5:01 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Hansa! Du är en första klassens hedersknyffel. :-)

5:29 em  
Anonymous Arbetaren said...

82% centerpartist. Lutar ändå mot att rösta på piratpartiet.

7:46 em  
Blogger Ola Berg said...

Jag slog dig! Jag blev 76%!

8:47 em  
Blogger Johan, PL&C said...

DOH!

8:53 em  
Anonymous Ola Andersson said...

Jag hoppas du har kollat på andra valbarometrar, valkompasser mm? Det visar sig att en av de valkompasser som används av många tidningar (Producerad av TT Spektra) är riktig usel. Det går helt enkelt inte, vad man än svarar, att få det resultat man faktiskt tror på.

Läs en serie med inlägg och hur fel det är från en person (som visserligen kandiderar för Piratpartiet), som skapat en matematiskt korrekt valkompass:

http://minimaliteter.blogspot.com/search/label/valkompass

10:43 em  
Blogger perankersjo said...

Aha! Då är du ännu mer "centralstyrd regeringsbloggare" än jag!

;-)

10:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home