fredag, augusti 26, 2011

TT: 18 - 1 till Annie

TT har gjort en rundringning bland distrikten och fått veta att 18 förordar Annie Lööf som Centerpartiets nästa partiledare.

Ett distrikt förordar Anna-Karin Hatt och 2 kan inte bestämma sig för Annie eller Anna-Karin.

Detta var rimligtvis innan vi i Stockholms stad hade bestämt oss för Annie, så det kanske till och med är 19 - 1.

Stockholms län fattar beslut nu i eftermiddag. Jag vet att flera av länets kretsar (Nacka, Solna och Upplands-Väsby, t ex) förordar Annie, men samtidigt är det Anna-Karins hemmadistrikt, som också placerade henne högt på riksdagslistan förra året.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Dr M said...

Hur kommer det sig att inte ett enda distrikt verkar förorda, eller ens överväga, Anders W Jonsson? Jag är inte särskilt förvånad att Lööf ligger bäst till och är favorit (fast jag hade kanske inte räknat med ett så massivt stöd). Det är nog den kandidat jag själv hade förordat om jag varit centerpartist. Däremot förstår jag inte varför man alls överväger Hatt, som framstår som blek. Hon erbjuder inget som inte Lööf redan gör bättre, i den mån det går att utröna vad hon alls har att erbjuda. Då imponerar Jonsson mycket mer, och känns mer som ett verkligt alternativ till Lööf, kanske särskilt för den landsortscenter som ser med mild tveksamhet på Stureplan. Det förvånar mig att det inte verkar ge genomslag.

12:11 fm  
Blogger Johan, PL&C said...

Ärligt talat förvånar det mig också. Antagligen ligger väl förklaringen i att hur bra man än är, så hamnar man i skuggan av Annies osedvanliga lyskraft när de tre står tillsammans.

8:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Home