torsdag, december 14, 2006

Skeva ideal eller "socialmedicinskt funktionshindrad"?

Jäkligt komiskt och samtidigt djupt tragiskt. Här är en kille (antagligen inte helt olik mig själv) som är "svårplacerad på arbetsmarknaden".

Han har en livvstil som i kombination med bidragsberoende gör att han bedöms som funktionshindrad!!! Vad är det då som gör honom "socialmedicinskt" hindrad att arbeta? Jo, han är hårdrockare! Och i kombination med att grabben tydligen är van vid att få socialbidrag blir han tydligen oförmögen att försörja sig själv?

Förlåt mig, men hur in i helvete dumt är inte detta? Nu känner jag inte snubben i fråga (även om han verkar ha en föredömlig musiksmak), men systemet har ju förstört honom. Om han helt enkelt - som alla andra - var tvungen att jobba för att ha råd att gå på maiden skulle han antagligen börja duscha, eller vad det nu är som gör att det inte funkar...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det känns ju nästan som ett skämt! riktigt absurt skulle jag benämna det som.

5:56 em  
Anonymous Anonym said...

ehh, detta kan väl inte vara på riktigt!? inte ens i bäbis-sverige?! Har du bättre källa?

9:33 em  
Blogger Hanna Wagenius said...

När blev "hårdrockare" synonymt med "socialmedicinskt funktionshindrad"?
Det är fan inte hårdrock att vara socialbidragsberoende, för övrigt. Inte i min bok.

12:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home