söndag, oktober 21, 2007

För tågtrafiken finns ingen marknad

I morgon behöver jag åka till Vimmerby för att träffa en kund och presentera ett jobb vi gjort för dem och som nu är klart. Man vill ju gärna vara lite miljövänlig och åka tåg, men det visade sig inte vara ett rimligt alternativ.

För det första är det dyrt! En andraklassbiljett går loss på 1008:-, vilket naturligvis är alldeles uppåt väggarna! Hur i all fridens dar kan det kosta så mycket? Jämfört med att åka egen bil finns det verkligen inte ekonomi i att välja tåget. Denna gång åker jag själv, men tänk om vi var ett par-tre som skulle åka? Tre tusen pix... Undrar tro vad det skulle kosta att åka taxi?

För det andra är det helt sjukt omständligt. Det hade funnits biljetter med ett byte, men nu var det enda kvarvarande alternativet (och jag har kollat dagligen i flera dagar om det skulle ske någon förändring på den punkten) var nu en resa med 2 byten! För att vara i Vimmerby innan kl 12 skulle jag behöva kliva på ett tåg på Stockholms central som går 06.20!

Jag kommer att ladda termosen, bre ett par mackor och åka bil.

SJ är ett havererat "företag". Sälj skiten om någon vill köpa det. Lägg ner det annars.

Släpp marknaden fri.

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tips: var ute i god tid(ett par veckor) och köp en justnu biljett då kan du komma betyligt billigare undan.

Jag vet inte om privatisering skulle lösa saken, t.ex. är ju nattågen till över norrland privatiserade vilket har lett till färre avgångar.

2:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Home