lördag, september 18, 2010

Hanna Wagenius om sjukförsäkringarna + lite annat

Hanna skriver grymt bra om sjukförsäkringarna. Det torde väl vara ställt utom allt rimligt tvivel att Försäkringskassan är en myndighet som behöver genomgå en total make-over...

(Läs även Mary X i samma ämne.)

En annan intressant nyhet är att den läkare som behandlade den "misshandlade" Sverigedemokraten anser att skadorna måste vara självförvållade. Om det är så kan man ju inte veta säkert, men det var min misstanke från början när jag hörde att förövarna skulle ha "talat arabiska". De enda som vore kapabla till dylika hemskheter är AFA-huliganer och dessa lär sig sällan arabiska i sina medelklasshem.

---

Många är de debattörer som nu outar vart deras kryss hamnar. Johan Norberg har bestämt sig för Centerpartiet, men inte för vem som ska få krysset.

Mattias Svensson spårar ur fullständigt och röstar på ett parti som vill förbjuda köpcenter, återinföra mobiltelefonförbudet i tunnelbanan och inte minst regera tillsammans med folk som grät då muren föll.

Mattias är en stor intellektuell och en person som jag respekterar djupt. Dessutom trivs jag bra i hans sällskap och jag längtar till när vi får ta ett glas tillsammans nästa gång. Icke desto mindre kan jag för mitt liv inte begripa hur han kan göra detta val. (Läs också Fredrik Segerfeldt om Miljöpartiet.)

Magnus Betnér tänker låta lotten avgöra om det blir MP, M, Fp och C.

Superskribenten Johan Ingerö väljer att rösta på en skön Kristdemokrat. (Trots att fantastiska Magnus Andersson finns på länets lista.)

Johan Folin tänker rösta Pirat. Ett klokare val än många andra. Jag känner inte till föremålet för Johans personkryss, men Johan är en klok person och jag litar på hans omdöme.

Jag har ju även tidigare (med illa dold mallighet) berättat om Fredrik Westerlunds riksdagskryss. Jag vill också tipsa om samma Fredriks analys om varför Centerpartiet kommer att överraska imorgon.

Etiketter: ,