onsdag, augusti 31, 2011

Annie Lööf!!!

Jag saknar ord. Detta är stort. Så fantastiskt stort. Inte bara att Annie att blir nominerad men att hon blir det med så oerhört starkt stöd. 169 kretsar ville ha Annie, 25 Anna-Karin Hatt och 5 Anders W Jonsson. (På Centerpartiet.se finns alla nomineringar.)

Dessutom blir det en rejäl förnyelse i partistyrelsen med två av mina favoriter Abir Al-Sahlani och Fredrick Federley. Jag hade gärna sett Per Ankersjö i partistyrelsen och tycker ärligt talat att det är märkligt att han inte blir nominerad efter sina oerhört starka insatser som lokal ledare i Stockholm.

Men jag ska inte gnälla. Nomineringarna är fantastiska och visar framförallt en sak: Centerpartiet markerar oerhört tydligt att förnyelsekursen ligger fast och att det är dags att lägga i nästa växel.

Etiketter:

10 Comments:

Anonymous Reaganism said...

Frågan är dock hur många av dessa människor som är riktiga liberaler!? Vissa är för "individualiserad föräldraförsäkring" och andra mot individens rätt att bestämma över sin egen kropp och sina egna resurser!

11:30 fm  
Blogger Johan, PL&C said...

(C) är i alla lägen mer liberalt efter stämman i Åre än innan. :-)

11:52 fm  
Anonymous ANNM said...

Centerpartiet är väl fortfarande det enda parti i riksdagen som har ett formellt stämmobeslut om att FRA-lagen är bra? Riktigt liberalt.

2:08 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Hahaha.. man vet att det går bra när patetiska nollor fular sig i kommentarsfälten! :-D

2:27 em  
Blogger Nils Nilsson said...

För att Annie ska återupprätta sitt förtroende måste hon riva upp FRAlagen. Annars spelar det ingen roll, handlingar säger mer än ord.

Men jag är väl bara en patetisk nolla. En idiot, som har fel åsikt. Spärra in mig bland de andra som har fel åsikter så vi får en fin värld.

5:33 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Ja, Nils, du förefaller mig vara en tragisk typ utan någon särskild betydelse för omvärlden.

Men då har jag ju bara några sura kommentarer att grunda min uppfattning på.

Du får gärna bevisa motsatsen här eller på andra ställen så mycket du vill och orkar.. :-)

9:49 em  
Anonymous Mattias said...

FRA-lagen är inget som talar mot liberalism, däremot är centern inte "cyberanarkister"!

Sluta leva i fantasivärlden!

2:13 em  
Anonymous ANNM said...

Man vet att man har rätt när folk förlöjligar ens person istället för att protestera mot vad man säger.

2:48 em  
Anonymous Mattias said...

@ANNM: Kan du utveckla din teori om att förlöjligande av personen gör så att man har rätt i sakfrågan?

/Mattias

7:23 em  
Blogger Jah Hollis said...

Gott om kamikazepiloter i det Nya Bondeförbundet.

1:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home