tisdag, juni 22, 2010

SMS-duellen om alkohol

Har nyligen avslutat sms-debatt mot Spritpartiets Maria Zadig. Det hyggligt, tycker jag.

Det är fortfarande något oklart vad som egentligen är Spritpartiets riksdagspolitik. De säger sig inte vilja ha fler förbud. Inte heller fick jag något svar på med hur mycket de vill höja alkoholskatterna. (En följdfråga hade varit vad de vill göra för att stävja den ökade smuggling som skulle följa därav.)

Hursomhelst kan man nu rösta på vem man tycker vann duellen. Fram till 17 har du chansen, så gå in på studs!


Update: Grattis Maria som vann den tydligen mycket jämna omröstningen med 51,2 % mot mina 48,8. Antagligen begriper folk inte hur GOTT det är med vällagrad Bourgogne... Då hade jag vunnit stort!

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Johannes said...

Svårt att fatta att hon vann debatten om jag ska vara ärlig. Hur många röstade?

Hon hade, som du antyder, inget konkret att säga överhuvudtaget. Underligt, enfrågeparierna brukar iaf ha ett par förslag utarbetade, om än luddiga. Här var det enda slagordet "medvetenhet" kryddat med lite svajigt beräknad statistik där alla har leversjukdommar om man räknar med folk med eller utan lever, typ.

1:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home