tisdag, december 05, 2006

AVGÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vad fan är det egentligen som händer? Redan för några dagar sedan satte jag o'Boyen i vrångstrupen när jag blev varse nyheten om att arbetsmarknadsministern av någon anledning förklarar sig stödja socialdemokraternas och LO's syn på svenska kollektivavtal och waxholmskonflikten.

Jag har försökt att inte tänka på det så mycket. Liksom hoppas att det skulle försvinna av sig själv som en otäck dröm eller ett konstigt fel på en italiensk bil. Men inte då.

Ska det inte hjälpa att rösta in en borgerlig regering för att det ska bli någon rättvisa i den här frågan? Lite plåster på såren är ändå att han som jag röstade på tar till orda idag på sin blogg om detta.

Hoppas att tillräckligt många liberaler i riksdagen och runt omkring tar mod till sig och lyfter den här frågan.

För det första finns det gränser för hur mycket man kan kompromissa med sitt samvete och sin ideologi. Jag antar att man tycker att det är taktiskt att stryka LO medhårs nu, men det handlar faktiskt om människor! Människor som drabbas av denna fruktanvärt orättvisa idiotpolitik och människor som förhindras att köpa tjänster på EU's inre marknad och därmed måste betala mer.

För det andra är det inte taktiskt att gulla med LO. Det är bara att se hur de svarar. Dom söker varken konsensus eller samförstånd. Dom vill härska. Dom vill helst av allt att den nuvarande regeringen misslyckas med allt den företar sig och drömmen är naturligtvis regeringskris och nyval.

Detta funkar fan inte. :-(