tisdag, februari 27, 2007

Det var bättre på Kenta Olssons tid

Kära gamla Bajen är i kris. Problemen kommer naturligtvis ur bristande professionalitet när det gäller affärer.

Nu har fokus tagits från själva affären till att stå med mössan i hand hos kommunen, vilket inte har gett någonting, och skulden till "AB Folkspel"? Vad fan är det? Håll inte på med en massa "smarta upplägg", med mygelsossar.

Nej, det finns alla möjligheter att leva gott på att leverera bra idrottsunderhållning. Hammarby har kanske mer supporterstöd än någon annan svensk klubb och man borde naturligtvis satsa på att erbjuda bra biljettprodukter åt dem.

Säsongsbiljetter finns, men även andra förköpslösningar borde finnas.

Själv efterlyser jag någon form av fria förköp, så att jag vet att jag kommer att få bra plåtar till kanske 3 hemmamatcher.

Man borde också sluta att ta emot politiska sponsorpengar. Sport är sport och då kan man väl få vara fri från politiken. Man borde kunna stå på läktaren och heja på sitt lag, bredvid någon som man inte har någonting annat gemensamt med än vurmen för laget.

Blir det torsk ikväll blir det en 3:e kvartsfinalmatch på Zinken på fredag (mot Vetlanda). Gå och se i så fall! :-)

Update: Ett förtydligande är tydligen på sin plats: Fotboll och Bandy är riktiga sporter, liksom möööjligen boxning och rodd. Ishockey är djävulens spel.

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Vigg said...

vad är bandy??? och varför skulle det vara en sport???

frågande
Vigg

12:51 em  
Blogger Johan, PL&C said...

- BANDY -
Spelens spel.
Isens schack.
Bandyportfölj.
:-P

1:52 em  
Blogger Vigg said...

vänta lite här nu.... bandyportföljen är väl till för att ha medhavd termos i med stärkande dryck eftersom man ändå inte ser det lilla nystan som några pågar skall hutta till med en lätt krökt pinne samtidigt som de åker litta som de vill över någon isplätt??

något klarare
Vigg

1:56 em  
Anonymous Anonym said...

På Hammrby bandys hemsida såg jag att man tigger pengar från supportrar för att hjälpa bandyklubben ur den mest akuta ekonomiska knipan. Tänkte först skänka en del av mina surt förvärvade pengar men kände att jag inte vill vara delaktig i att rädda en styrelse som de facto är ett gäng klåpare och som när det skiter sig gömmer sig bakom klubbmärket och vädjar till vår klubbkärlek för att klara sig ur sina bekymmer. Klarar ni inte jobbet är det bara att avgå.
Hammarby måste vara ett av de allra starkaste varumärkena i idrottssverige. Det borde kunna gå att göra schyssta sponsorlösningar som klarar oss ur det mest akuta.
Handbollen lyckades ju med bedriften för några år sen. Ta in Mats Norrstad så får han styra upp eländet.
Ses på Zinken.

2:56 em  
Blogger Ulrika Ingemarsdotter said...

Säg Kenta Olsson och jag blir nostalgiskt. Spelade i Hammarby (tjejer -70) och gick på varenda hemmamatch (herrmatcherna; damerna var ju inte lika roligt) under några år, med pappa så klart.

Och Kenta hade jag som tränare på fotbollslägre i Gimo, och Billy och Putte och Ann (Jansson) och ...

10:33 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, gamla Kenta.. Han exemplifierar hela pundar-stereotypen i bajen :)
Håller med dig; supporterväsendet borde vara helt och hållet befriat från politik, och Sverige är, iallafall på läktaren, ett bra land på den punkten (här finns inga extrema åsikter på läktaren..)
Ta Italien t.ex där antingen nynazister (Hellas Verona), fascister (Lazio) eller kommunister (Livorno) har valt varsitt lag att slåss för i politikens namn... Bajen har tyvärr också varit drabbade av sån skit en gång i tiden; på 70-talet sjöngs kommunistramsor av UngVänster på Zinken. Jag som bajare skäms över det. (och hade jag varit djurgårdare hade jag frågat dig hur du kunde hålla på ett lag med kommunism på sitt samvete, men nu råkar jag också vara bajare och jag skäms med dig..)

11:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home