torsdag, april 29, 2010

Kampanjträff den 13 maj

Igår hade jag möte med min kampanjledare, Cecilia, även kallad C-sharp. Hon är verkligen helt fantastisk. Hon är ettrig som en terrier, fingertoppskänslig och allmänt mysig att ha med att göra.

Hon har tvingat mig att tänka om en hel del. Det är nämligen så, har jag fått lära mig, att det helt enkelt är en jäkla skillnad på hur politiknördar och normala människor resonerar kring politiska frågor. Med tanke på att andelen politiknördar är relativt liten har man inte så mycket för att välja konfliktytor som bara tilltalar dem. C-sharp är min länk till att förstå hur folk som inte är politiknördar intresserar sig för politik. Ovärderligt.

Kvällen igår omfattade också spontana möte med väljare, visade det sig. Alltså, det är så svårt att uttrycka detta utan att det låter klyschigt, men vad soft det är - att träffa folk som berättar att de läser min blogg, gillar vad de läser och att de tänker rösta på mig! Man blir varm i själen. På riktigt. :-)

Jag bjuder nu in kampanjträff torsdag den 13 maj från kl 18. Om du känner att du på något sätt vill hjälpa mig i min kampanj är du hjärtligt välkommen. Jag bjuder på förfriskningar och något att mumsa på.

Maila på kampanj@johanhedin.se eller o.s.a. på facebookeventet om du vill komma.

Etiketter: ,