söndag, februari 10, 2008

Bankomateffekten - koolt namn på en uppgång

Det blir ju mer pengar över i plånboken för vanligt folk med alliansens politik.

Man kan gilla den eller ogilla den politiken i övrigt, men när skatterna är lägre blir det mer över till var och en av oss att spendera som vi vill.
Man kan ju t ex välja att ge bort dem om man är lagd åt det hållet. Man kan sätta in dem på banken, köpa obligationer eller aktier för att ha lite på kistbotten om Lars Ohly, bankomateffekt till trots, blir finansminister nästa gång det beger sig.

Själv är jag begiven på en ny TV. Den gamla pajade strax innan jul, så jag har stirrat ögonen skeva på en lånad 14'':are sedan dess.


Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Mer kvar i plånboken känns helt helt rätt så att man kan spendera sina surt förtjänade pengar som man vill...

Staten beskattar tobak hårt så att medborgarna skall röka mindre!

Staten beskattar alkohol hårt så att medborgarna skall supa mindre!

Staten beskattar bensin hårt så att medborgarna ska köra bil mindre!

Staten beskattar arbete hårt...

bubblan hade för övrigt blivit roligare om du skrivit "Tjenare gamle sosse!" för de är nog rätt glada över 1000 lappen också. Skulle vara roligt och se vad som händer om socialdemokraterna vinner nästa val om man då "vågar" öka inkomstskatten igen.


Själv så sparar jag nu också 400 kr i månaden på att gå ut a-kassan som inte tillför något alls för mig som egen företagare...

7:21 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Tjena Jonas!
Jo, visst är det sweet med lite mer kvar i plånboken, men det är fortfarande åt helskotta för höga skatter.

Menmen. Man får väl vara nöjd med det lilla. :-)

7:42 em  
Anonymous Anonym said...

Hur många miljarder var det över i statskassan???
Skattetrycket har totalt sett inte minskat.
Tokbeskattningen med miljöargument har t.o.m. täpp till mun på MP.
Men det ÄR KUL!

10:32 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag är socialdemokrat. Jag tänker ge mina extrapengar till någon som inte jobbar eller till någon som är långtidssjukskriven. Det är rättvisast.

/t.

10:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home