söndag, mars 07, 2010

Wohooo! Denna blogg har "politisk betydelse"

Smickrande nog verkar SvD anse att denna blogg är en av de politiskt betydelsefulla i Sverige.

Jag tackar och tar emot och har inte för ett ögonblick avsikt att försöka framstå som ödmjuk. Hurra hurra hurra hurra!

De kallar mig dessutom frispråkig och det kanske jag är. Det har naturligtvis delvis att göra med att jag har min utkomst från annat håll än den politiska organisationen. Jag kan helt enkelt ta ut svängarna mer än någon som är beroende av att den närmsta chefen inte blir förbannad.

Någon gång ska jag lista mina egna favoritinlägg, men eftersom det är söndag och jag har en hel del höggradigt slappande att avklara innan det är dags att återgå till verkligheten tänker jag har och nu bara lyfta fram ett par inlägg som jag själv tycker är angelägna. Och det på två olika sätt.

Det ena förklarar varför jag hyllar kapitalism och blir därför något av ett ideologiskt portalinlägg för den här bloggen.

Det andra handlar om det besvärliga läge som mitt parti, Centerpartiet, nu befinner sig i och hur vi bör tänka för att lyfta oss ur det.

I övrigt tas gärna tips emot om vad du som läsare tycker ha varit särskilt intressant att läsa på den här bloggen (om det till äventyrs har funnits något sådant).

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous tobbo said...

detta är bland det klokaste jag läst här:

Alla som har någon insikt i entreprenörskapets väsen vet att det inte låter sig styras. Det är en ren och oförfalskad underifrånkraft. Enskilda människor som bryter mot konventionerna, vänder upp och ned på allt och provar något som i andras ögon verkar helt galet, men som en gång på tio eller kanske en gång på hundra visar sig funka.

Sådant kan inte kommenderas fram, utan måste växa fram underifrån. För att det ska ske behövs frihet. Frihet för tankar och idéer och framförallt ekonomisk frihet. Fri ekonomi. Kapitalism.

Klippt från: http://peaceloveandcapitalism.blogspot.com/search?q=miljöpartiet+entreprenörskap

12:17 em  
Blogger Annika Beijbom said...

Hiskeligt partisk som jag är kan jag bara säga: grattis! Blev jätteglad att PLC fanns med i söndags. /Annika :)

8:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home