onsdag, januari 27, 2010

Inflytelesrik centerblogg!

Tydligen har denna blogg utsetts till den fjärde mest inflytelserika centerbloggen!

Jag är oerhört smickrad och tänker njuta i fulla drag av utnämnelsen. Särskilt med tanke på vilket magnifikt sällskap man är i som centerbloggare.

Överst på listan finner man Fredrick Federley som ju dessutom delar sitt bloggande mellan sin politikblogg och sin privata dito.

Sedan Fredricks efterträdare Magnus Andersson som gör ett hästjobb för friheten varje dag. Per Ankersjö, världens bästa distriktsordförande tar en hedrande tredjeplats och sen kommer faktiskt jag. :-)

Mäta inflytande går ju naturligtvis inte att göra på ett rättvisande sätt. Jag saknar ett par viktiga centerbloggan på listan och definitivt i toppen. Jag läser t ex Anders W Jonsson varje dag, liksom Karl Malmqvist. Ofta har Helen Törnqvist något klokt att säga och Apelsineld bjuder på knivskarpa och ideologiskt stringenta analyser.

Glöm inte heller Departementet där Maud Olofssons stab levererar förstahandsinformation rakt inifrån från politikens verkliga skeenden!

Det är kul att blogga och ibland känns det faktiskt som att vi med gemensamma krafter lyckas knuffa debatten i en eller annan riktning.

På fredag släpps den totala listan över inflytelserika politiska bloggar och det skulle inte förvåna mig om många centerbloggar är representerade högt upp på listan!

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger Markus "LAKE" Berglund said...

Anledningen till att listan ser ut som den gör har sina orsaker.

Ola på Apelsineld och Departementet är ju båda relativt nya stjärnor på blogghimlen. Men visst förtjänar deras skrivande en högre plats. Men det kommer kanske vad tiden lider...

Att jag ligger på "top 10" av Centerbloggarna har nog fortfarande en hel del att göra med FRA-debaclet, då jag fick (och fortfarande får) en hel del länkar även från icke-c-märkta bloggar. Främst då pirater och andra integritetskämpar.

Karl och Helen är bra och får lite länkar, men de skriver sällan tillräckligt spetsigt, vasst och provocerade för att de ska dra till sig stora mängder länkar från annat håll.

På det hela verkar listan vara relativt korrekt, i den mån en automatiskt lista nu kan vara det...

9:11 em  
Anonymous Leffe Blond said...

Nej nej, jag är ju den bästa kretsordföranden! Jag är inte vem som helst!

8:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home