lördag, januari 30, 2010

Jag är 6:a på riksdagslistan!

Äntligen hemma efter en lång stämmodag, som ändå faktiskt gick ganska smidigt. Som stämmoordförande satt CUF's ordförande Magnus Andersson. Han skötte det hela mycket bra och det känns som att klubban trakterades med stort förtroende från stämman.

Maud Olofsson blev oomstridd etta på riksdagslistan.

Den hårdaste striden kom att handla om vem som skulle stå på 2:a plats. Andreas Carlgren, som var nomineringskommitténs förslag och Fredrick Federley, som fått flest poäng i medlemsomröstningen.

Efter en mycket jämn sluten votering knep Andreas platsen.

Det blev även debatt och votering om 4:e platsen, som Abir Al-Sahlani var nominerad till. Många tyckte att Elisabeth Thand Ringqvist skulle vara högre på listan än 5:e plats, men efter debatt och votering fastslog stämman nomineringskommitténs förslag. (Abir 4:a och Elisabeth 5:a)

Min 6:e plats fastslogs utan debatt och jag är djupt rörd av det stöd jag fick idag och som jag fått tidigare i processen med medlemsomröstning och allt. Stort tack!

---

Nu börjar kampanjen!

Jag kommer att ta ut svängarna ordentligt och ta så många debatter jag kan. Men en strikt klassiskt liberal agenda tänker jag göra vad jag kan för att bredda det ideologiska spelfältet.

Från en 6:e placering har man liksom ingenting att förlora, så att jag kommer att säga precis vad jag tycker, oavsett om det känns opportunt eller inte.

Om du tycker att det jag skriver här på bloggen politiskt är precis din kopp te, och känner att du vill göra något för att sprida de idéer som jag ger uttryck för här, vore jag oerhört tacksam om du vill hjälpa mig i min kampanj!

Tveka inte att höra av dig till mig om du vill hjälpa till i någon form, eller om du har goda idéer på hur jag ska jobba med kampanjen. Maila till johan@johanhedin.se

---

Läs mer i DN.

Etiketter: , ,

10 Comments:

Blogger Ola Berg said...

Gratulerar! Din röst behövs i en lagstiftande församling.

En annan fråga, med tanke på hur partiet har hanterat interndemokratin i integritets- respektive energifrågorna, är hur vi kan driva en klassiskt liberal linje och bredda den inom partiet.

Enskilda ledamöter i all ära, men om den klassiskt liberala politiken fick bredare genomslag i partiet skulle det spela mindre roll om kandidat X hamnade före kandidat Y på listan eller tvärtom.

11:44 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Tack Ola!

Vi får helt enkelt kämpa på och ta debatter i så många frågor vi orkar när liberalismen åsidosätts.

Med tanke på hur det ser ut i t ex CUF måste man ändå konstatera att framtiden för C kommer att vara mer liberal än tidigare.

Nya medlemmar i vårt distrikt (inte bara i vår avdelning) är överlag stabila liberaler och jag tror att det är likadant även i andra distrikt.

12:01 fm  
Anonymous Elias Giertz said...

Stort grattis! Tveka absolut inte att höra av dig till mig om du behöver hjälp med något. Du är grym, Johan!

12:50 fm  
Blogger perankersjo said...

Ska bli jättekul att kampanja med dig Johan! Grattis och kör hårt!

2:35 fm  
Blogger Johan Ingerö said...

Mycket snyggt! Utöver andraplatsen tycker jag att det över huvud taget är en väldigt bra lista. Synd att man har flyttat till länet...

9:54 fm  
Blogger Johan, PL&C said...

Tack Elias, Per och Johan!
:-)

11:53 fm  
Blogger Albin Ring Broman said...

Kör hårt Johan! Du behövs i riksdagen.

9:52 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Tack Albin! (Det kommer jag att göra. Var så säker...)

9:13 fm  
Blogger Johan, PL&C said...

(köra hårt, alltså)

5:56 em  
Blogger Björn Fridén said...

Ett stort jävla grattis!

4:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home