söndag, mars 04, 2007

Pubertetsmonster i förlängd trotsålder

Aftonbladets Johanna Hildebrandt säger det bäst. "Jävla skitungar - engagera er i något vettigt!"

Jag har många synpunkter på effektiviteten i det svenska polisväsendet, men det där med att hantera huliganer har dom fan i mig lärt sig.

Säkra, smidiga och effektiva insatser. Plötsligt kommer polisen från ingenstans och sveper liksom bara bort bråkstakarna. Imponerande och betryggande. Något för danskarna att ta efter.

Därmed inte sagt att "aktivisterna" har några som helst rättigheter till att vare sig ta till våld eller ockupera hus.

"Ah, faktiskt, ungdomshuset är jättebra och det måste va ett ungdomshus för det är bättre, asså.. och Oscar har varit där och han ba, liksom, ba wow.. fan, vad koolt.. där kan man liksom bara chilla och dom har replokaler och många av banden är bara sååå jävla bra och han som spelar bas är så jävla SNYGG, man ba dööör...

Och polisen ba guuuu.. det e så jääävla orättvist! Det VAR faktiskt DOM som börja!!! Ungdomarna ba va där helt fredligt och dom ba sa sa att vi måste dra hem.. fy fan, jävla fascister...

Det var många som SA, även bland poliserna faktiskt att det var BRA att vi kastade sten. För ungdomshuset är nåt som MINSKAR brottsligheten, faktiskt.. men dom fattar ba inte. Så jävla orättvist. Men det är ju bara pengarna som styr hela tiden och nu när carl bilt är president ska man minska pengarna till ungdomarna ännu mer! Det är bara direktörerna som ska få mer nu. Dom fattiga ska inte få komma till sjukhusen för att dom ska säljas till aktiföretag som"


Antaget citat från min värsta mardröm, nån som heter typ "Emelie" och är 18 år.

Youth is wasted on the young...

Update: Oroligt fortfarande.

Update II: Ungdomshuset lagt i grus.

Etiketter: , ,

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker att det är grymt skönt att den fördomen projiceras på oss. Det gör det så lättare att bryta n'är vi kommer i kontakt med folk i verkligheten.

Alla autonoma kommunister och anarkister jag arbetat med de senaste åren är närmare 30 och kan tala för sig. När vi gör entré i olika politiska sammanhang så är det ingen som misstänker oss för att vara "extremister" (hur mkt röd terror vi än föreslår ;-) eftersom folk bara tittat efter pårökta snorungar.

Läste förresten att bara 50 av de 600 som gripits i Kph är under 18. Så mycket för din teori.

11:54 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, men även fast endast nio procent av de gripna är omyndiga - och detta trots alla klumpiga massgripanden i sådan skala att det saknar få nutida motsvarigheter - så är den bild som målas upp i massmedierna att det rör sig om "bortskämda skitungar" med mera. Det är skevt.

Jag skulle vilja se den bortskämda skitunge som trotsar tårgas, batonger och pansarbussar för att slåss för en sak större än den "bortskämda skitungen" själv... Tyvärr måste jag väl bli övertygad liberal och sitta på internet och hitta på citat innan det inträffar.

Varför hittar du på citat förresten, bloggskribenten? Det finns massor av till hundra procent autentiska citat att kasta sig över. Kampen har ju pågått i snart 30 år och har vid få tillfällen varit våldsam. Insändare, kommunikéer, tal, slagord... Det är bara att välja och vraka.

Enklare att hitta på sin egen verklighet förstås samt hänvisa till intellektuella auktoriteter som Johanna Hildebrandt när hon tagit en paus från tyckeriet om Madonna och julstress.

1:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Skönt att polisen för en gång skull jagar rätt personer, istället för att syssla med ekonomisk brottslighet och andra pseudobrott. Vi liberaler gillar batonger, speciellt när de dansar ner i rätt skalle, och det gör de när ”bortskämda skitungar” får stryk på öppen gata. Då jublar vi på högerbloggarna! Hurra, hurra, låt batongerna dansa och vina och visa kommunistpacket vad liberal frihet innebär! Om man inte får bukt med eländet i Köpenhamn snart kan man kanske rekvirera militärhjälp och beskjuta stadsdelen med artilleri? Kanske inte föresten, för en del av den danska armén är ju som bekant i Irak och sprider demokrati och frihet. Det gäller att prioritera!

2:12 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Green: Jag säger ju för helvete att den svenska polisen i motsats till den danska har blivit bra på att hantera upplopp av nämnda slag, eftersom det t ex innebär mindre skador på både egendom och aktivist.

4:10 em  
Anonymous Anonym said...

Din dumma sill, Green pratar naturligtvis inte om svensk polis utan om dansk. Vad det nu har för betydelse, grisar har knorr och säger nöff nöff oavsett vilken sida om Öresund stian ligger.

I övrigt får du gärna svara på föregående kommentarer om varför du sitter där bakom din datorskärm och med hjälp av ett fullkomligt uselt försök att parodiera en fiktiv 18-åring (en fiktiv 18-åring som troligen inte ens var där, om man ska tro statistik från tidigare kommentarer) dissar människor som faktiskt gör något för sin idé, till skillnad från dig själv.

Ta av dig dina liberalglajor och kolla lite på verkligheten istället, mongoboy.

8:41 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Nä, den _fiktiva_ 18-åringen var TROLIGEN inte där!!! :-D

("Ungdomars" slutledningsförmåga ja...)

Stor humor...

9:45 em  
Anonymous Anonym said...

De vandaliserande "aktivisterna" representerar kriminaliteten i samhället. Polisen representerar folket. Folket tror inte på att skadegörelse skapar välstånd. Deras ordningsmakt är i sin fulla rätt att låta batongerna dansa ner i rätt skalle, de skallar som sitter på de människor som påstår sig kunna skapa välstånd för folket genom att slå sönder det som folket byggt. Kommunistiska skallar med andra ord.

12:24 fm  
Anonymous Anonym said...

P,L & C: "Jag säger ju för helvete"..

Vad är detta för språk?

Och för övrigt, att döma av bilden på dig är betydligt äldre än 18, kanske en bit över 30. Tycker du att du är modig som parodierar eller "citerar" en förmodad 18-åring? Är det de du vågar ge dig på? Ge dig på oss istället, som kan ge svar på tal!

7:21 fm  
Blogger Johan, PL&C said...

Hallå, Green! Tack för dina kommentarer.

Du anklagar ju mig för att "gilla" när batonger "dansar" på rätt skalle. Inget kan vara mer fel och det är klart som fan att jag blir förbannad!

Jag ska försöka uttrycka detta så tydligt som möjligt:

Det är dåligt att aktivister får stryk, även om de begår olagligheter. De ska lagföras med minsta möjliga våldsanvändning.

Det är bra med en polismetod som innebär mindre skador på aktivister och egendom.

(Jag tänker även fortsättningsvis använda mitt eget språk på min egen blogg och om det inte passar kan du ju klicka dig vidare...)

11:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Är det inte en uppblåst liberal blåggggares värsta mardröm att folk ska "klicka vidare"?

*klickar vidare*

6:41 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Ibland är det rätt skönt...

8:31 em  
Anonymous Anonym said...

jag vet att människor som du tycker om när andra skriver upprörda kommentarer angående dina blogginlägg.
I typisk Alex Schulman stil får du din bekräftelse därigenom.
"åh vad härligt, människor reagerar på vad jag skriver, gud vad bra jag måste vara".
men bara så att.
trots att jag spenderade 80 dagar, instängd. 23 h/dygn i en cell i köpenhamn. hela våren.
trots att polisen slog ner mig, skrattade åt mig och bad mig att dra åt helvete när jag ville se på såret i mitt ansikte som dom just orsakat.
trots detta.
känner jag inget när jag läser det du skriver.
för du vet ingenting.
ingenting om någontin någonsin.

hade gott.

2:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home