tisdag, maj 01, 2007

Aaaarrrghhh!!! RealPlayer must die...

Jag kör ofta bil och på den senaste tiden har det hänt sig att mina bilturer sammanfallit med en svinbra programserie, P1 Minnen. Nu sitter jag i hemmets mörka vrå och hade för avsikt att skjuta upp deklarationen ytterligare några timmar och istället botanisera lite bland dessa härliga radiominnen.

Hade spetsat in mig på en intervju med Harry Martinsson och bland annat om hans underbara bok om "goldondern" Aniara och dess olycksaliga resa på väg från en kollapsande planet. Men jag hade glömt det förbålda faktum att Sveriges Radio faktiskt ändå drivs av REN ONDSKA!

Det är så att man av någon anledning bara har dessa program tillgängliga i Real Mediaformat!!! Vad är det för oskick? Hur kan man för det första bara välja ETT mediaformat. Och till på köpet världens äckligaste mediaformat!

Varje gång jag har installerat den där djävulens läsaren börjar datorn att krångla och gå väldigt mycket långsammare. Men dom är i MASKOPI!!!! Köpta! Köpta är dom!!! Eller hypnotiserade... (...realärvåravänner...måsteväljareal...barareal...)

AVGÅ! För fan!!!

Update: Peter Örn kanske får stanna ett litet tag till. Vän av ordning (och till mig) hörde av sig och berättade att man kan premma på programmen som podcast också. OK då, men då finns ju ändå alla program som mp3:or! Varför inte bara lägga med dem parallellt med Real-eländet?

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kör med Real Alternative istället!
http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm

11:29 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Ahhh.. intressant! Ska kolla upp. :-)

10:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home