onsdag, februari 13, 2008

Den globala intifadan på DN

Den numera vänsterextrema kulturtidskriften Dagens Nyheter tillåter i sina hjärtans godhet Norberg och Demirbag-Steen att bemöta gårdagens obegripliga påhopp mot dem av Andreas Malm.

Andreas Malm verkar (liksom sina kollegor på DN Kultur) vara en sådan person som "aldrig kan ha fel", så han bemöter direkt Johan och Dilsa utan att be om ursäkt, utan att komma med några förtydliganden, fortfarande med en underton av sin märkliga tro att de båda ägnar sig åt galopperande islamofobi och att de allt vad de orkar sprider det till andra.

Till och med Ali Esbati ger Norberg rätt (nåja, åtminstone vad gäller Norbergs uppsåt) och beskriver Malms artikel med ett tillstående om att en felaktighet faktiskt förekommit, även om den felaktigheten huvudsakligen anses bestå av "slarvig citathantering"...

Läs även Bloggen Bent, Alltid varför och Henrik Sjöholm.

Etiketter: ,

6 Comments:

Blogger Hellström said...

Det mest patetiska med DN Kultur måste väl ändå vara att de i Andreas Malms "Svar direkt:" skriver under med Dilsa Demirbar-Sten och Johan Norberg...

DN har så mycket trovärdighetsproblem att jag gladeligen hellre skulle sätta eld på tidningen än läsa den.

12:42 em  
Anonymous Anonym said...

"...att jag gladeligen hellre skulle sätta eld på tidningen än läsa den."

Bokbål eller tidningsbål? Hmm, det här låter ju bekant.. det låter ju som hitlerjugend är i farten igen..

Ännu ett uttryck för den liberala toleransen och respekten för andra åsikter.

Tragiskt.

12:49 em  
Blogger Unknown said...

Haha vad hade global intifada med saken att göra?

Festen var skitkul förresten!

1:36 em  
Blogger redundans said...

Först och främst så är Malm ingen skriftställare inom den globala intifadan. Endast Jan Myrdal kan föräras dem titeln.

Sedan vill jag som upphovsman till affischen som du använder i din blogg att du genast tar ned den då du inte har mitt godkännande att använda den i dina syften. Dessutom är kampanjen Osynliga Partiet över och vår propaganda skall inte längre spridas. Tack på förhand!

3:50 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, måste älska ironin. Framträdare för osynliga partiet - partiet som bl.a. stödde fildelning och var med på piratdemonstrationen med plakat - vill att upphovsrätten skall hedras.

Jag skrattar så jag gråter... Redundans, tack för kvällshumorn.

9:00 em  
Blogger Hellström said...

antiauktoritär:

Det är dock fortfarande upp till dig att läsa tidningen. Jag förordar inga bokbål på nationellt plan för att förhindra att information når ut.

Vad jag sedan gör med min egendom som jag antingen köpt eller fått är min ensak.

Men visst är det kul att kunna få in Hitler i diskussionen och göra den omöjlig att föra vidare, samtidigt som du inte har ett enda sakargument för DN.

4:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home