tisdag, maj 25, 2010

Öppen utmaning - Matracet!

Alla som känner mig vet att jag är väldigt intresserad av mat och dryck. Det är inget ovanligt tillstånd för Centerpartister. T ex är vi de starkaste förkämparna för att tillåta gårdsförsäljning av öl och vin. Många Centerpartister har någon typ av anknytning till lantbruk och djurhållning. Något som spiller över på oss andra i goda kontakter för att kunna köpa kött och andra livsmedel av sådan kvalitet som annars bara går till Sveriges bästa restauranger.

I övermorgon, torsdag, arrangerar Sjöstadscentern ett evenemang i Glashus Ett på Lugnets Allé 39 i sjöstan, från 1830, på vilket Jordbruksministern kommer och talar om sina visioner om matlandet Sverige.

Dessutom kommer Carl Jan Grankvist och pratar om matkultur och gastronomi.

Läs mer på facebook.

Jag har sett att Miljöpartiet försöker sig på någon matsatsning och ger - liksom Centerpartiet - ut en kokbok.

Jag vill här och nu rikta en matutmaning till Miljöpartiet! Är ännu inte riktigt säker på formerna, men jag tänker mig två lag, ett Centerpartistiskt och ett Miiljöpartistiskt, som brassar käk enligt våra respektive filosofier och sedan serverar detta till en välrenommerad jury som får avgöra vilket parti som är moraliskt berättigat att kalla sig matpartiet.

Vad säger ni, miljöpartister? :-)


Etiketter: , , , ,