måndag, juni 08, 2009

Lååång väntan på personkryssen

Det är något som inte stämmer med Centerpartiets valmaskineri. Resultatet är långt ifrån målet och det finns mycket att ha synpunkter på när det gäller kampanjen. Enskilda insatser är dock inget annat än fantastiska. Själv har jag fått ha den stora äran att se Abirs kampanj inifrån, med allt vad det har inneburit av professionalism, kunskap och arbetsförmåga.

Alla inblandade har gjort ett jättejobb, men jag är särskilt imponerad av Joakim Bogdanoff, Henrik Sjöholm och Stina Bengtsson som på väldigt olika sätt har gjort Abirs kampanj till en av de bästa jag har sett. Respekt.

Nu är det ett par dagars lång väntan på räkningen av personkryssen. Ska Abir lyckas kryssa sig förbi Lena Ek? Det kanske är för mycket att hoppas på, men inte alls omöjligt.

Jag är också lite imponerad av Håkan Larsson och även om jag inte delar hans åsikter om europapolitiken är han och gruppen kring honom värd all respekt för den seriositet med vilken man kampanjar.

Sedan är det en hel del som inte fungerat som det borde. Men det kommer jag att skriva mer om i ett senare inlägg.

Etiketter: ,