söndag, maj 02, 2010

Dina fackföreningspengar används för att motarbeta dig

En god vän hade som facebookstatus i morse "I förra valrörelsen hade 200.000 anställda i Svenskt Näringslivs medlemsföretag rätt till ledighet utan löneavdrag för att jobba för Moderaterna. Det blir samma sak i valet i år. Hur rättvist är det?"

Det hela är en ironisering över det bisarra faktum att särintresset LO, ni vet de som kräver total makt över den svenska arbetsmarknaden, att utländsk konkurrens ska "go home" och att medlemskap i denna intresseförening ska vara avdragsgillt, varje valår köper in sig i den Socialdemokratiska valkampanjen med ett värde motsvarande flera hundra miljoner! (Läs mer i SvD.)

Att man som företagare tvingas till avtal som innebär att du måste betala för att anställda, istället för att arbeta för dig, ska arbeta för företagarfientlig politik är i sig fördjävligt. Lika illa är att du som fackföreningsmedlem vare sig du vill eller inte tvingas sponsra det socialdemokratiska kampanjmaskineriet.

Nu är jag dessbättre inte medlem i något LO-förbund, men hur kul skulle det vara att betala fem-sexhundraspänn i månaden för en Socialdemokratisk valseger om man nu, som nästan hälften av alla LO-medlemmar, faktiskt röstar på något annat parti?

Jag kan för mitt liv inte begripa varför man som t ex Metallare hackar i sig skiten? Dessutom i år där valet står mellan en (alldeles för) fackföreningsvänlig (om du frågar mig) allians och en inkompetent överbudsklubb med skattehöjningar, kilometerskatter och energikris på agendan...

Etiketter: , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är en himla tur att du hjälper dessa "fackföreningsvänliga" borgare att föra valkampanjen gratis. Synd bara att du inte vet vad du pratar om. Du måste vara helt blid och döv eftersom du inte varken ser eller hör om de försämringar som sker. Jag betalar hellre skatt och har ett vettigt liv om jag blir sjuk eller arbetslös, istället för att vissa bara ska sko sig på mig som redan har allt. Men det kan väl vara så att du är född med guldsked i munnen, och då finns inte empati för de som har det svårt.
En som är insattoch drabbad.

8:25 fm  
Blogger Johan, PL&C said...

Hahaha... Men så unikt. När man inte delar "arbetarrörelsens" verklighetsbeskrivning är man "född med silversked i munnen".

Du vet uppenbarligen ingenting om mig, vilket jag tycker är ganska skönt... :-)

9:45 fm  
Anonymous tobbo said...

BREAKING NEWS!
Över hälften av de som röstade 2006 var födda med silversked i munnen!

11:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home