torsdag, maj 14, 2009

Våra tester visar klart och tydligt: Abir!

Inför förra riksdagsvalet fanns det en hel del tester i vilka man kunde få reda på vilket parti man borde rösta på, utifrån de åsikter man hade i olika frågor. Inför europaparlamentsvalet har jag sett ett par som varit riktigt dåliga, men nu också en som är riktigt jäkla bra. Välavvägda, välvalda och relevanta frågor och med resultatet kommer till och med förslag på kandidater!

Det suveräna testen finns på makthavare.se en bit ner till höger (precis som undertecknad).

Mina resultat? Allra mest Centerpartist, näst mest Moderat och sedan lite Folkpartist. Kandidatförslagen är Abir Al-Sahlani, Olle Schmidt och Gunnar Hökmark. :-)

Polarn tvärs över bordet gjorde testet och blev mest moderat, men fick en intressant uppsättning kandidatförslag: Christofer Fjellner, Gunnar Hökmark och ...ta-da... Abir Al Sahlani!

Etiketter: ,

7 Comments:

Anonymous Nordh said...

Det var väl genomtänkta frågor och resultatet blev ungefär som jag hade förväntat mig.

C 65%
M 62%

Toppkandidater:
1. Fjellner
2. Abir

Fjellner hade helt klart varit ett alternativ värdig mitt kryss - dock blir det en kandidat som inte tycks vara ett alternativ i testet som får det; Engström.

Det mest positiva med testet är nog ändå att jag får ta och läsa på om Abir. Jag känner knappt till henne.

11:12 fm  
Blogger Johan, PL&C said...

Koolt.

Abir är jäkligt bra, faktiskt.

En oerhört tuff tjej som slagits för friheten i Irak i väpnad och ytterligt riskfylld kamp mot tyranni och förtryck.

Dessutom stabilt liberal inom alla områden som jag tycker är oerhört viktiga, t ex frihandeln (som måste säkras, även för tjänster) och jordbrukspolitiken (som måste avvecklas).

Kolla in hennes webb/blogg abir.se

11:40 fm  
Anonymous Nordh said...

Jo, jag letade mig fram till hennes blogg och det jag läste verkade helt klart (väldigt) bra!

Jag antar att det berodde på hennes åsikter inom just de två områden du nämner hon blev en toppkandidat för mig. (Då även jag hyser de åsikterna.)

12:05 em  
Anonymous Erik Hultin said...

Holy crap!!! 71% centerpartist, men vem tusan sladdade in Junilistan på andra plats för min del. Lena Ek landade som förstaval.

12:44 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Hahaha... :-D
/J

12:56 em  
Blogger Magnus Andersson said...

Hmmm... Abir, Schmidt, Fjellner. Känns rätt okej.

1:49 em  
Blogger Dåcktor Erik said...

Det var ett bra test, frågorna var bra. Jag fick Olle Schmidt, Abir Al-Sahlani (!) och Gunnar Hökmark. Jag var Fp 73% och M 68%.

Abir kände jag inte till, dags att läsa mer om och av henne.

11:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home