torsdag, augusti 27, 2009

Företagande viktigt i hela landet

Jag var ju som jag skrivit om flera gånger på radion igår. En lustig sak hände när programledaren innan programmet frågade hur hon skulle titulera mig. Det jag spontant kom på var "Centerpartist och småföretagare", varvid programledaren skrattade lite och tyckte att det liksom lite klyschigt.

Och det är det nog. Vi är en jäkla massa företagare i vårt parti. I vår avdelning, Stureplanscentern, är säkert hälften av de återkommande gästerna entreprenörer i någon form.

Att politiskt rikta in sig mot företagandets villkor, förutsättningar och frihet är en naturlig centerfråga. För det första är vi faktiskt ganska duktiga på det. (Det enda parti som på allvar angriper dumheter som LAS, t ex.) För det andra är det en fråga som i hög grad förenar stad och land.

Jag hoppas att vi kan fortsätta att utveckla företagarpolitiken och göra det i nya och geografiskt gränsöverskridande sammanhang framöver! :-)

Etiketter: , , , ,