onsdag, maj 26, 2010

Eh.. de vill STÄNGA körfält på Essingeleden?

När förbifartdebattens vågor gick som högst skrev jag ett inlägg i vilket jag ställde frågan om Miljöpartiet ville riva Essingeleden. Det är ju en logisk förlängning av förbifartsmotståndet som i korthet går ut på att koppla antalet problem till varje meter ny väg. Om man menar allvar med det så gäller ju detta även åt andra hållet - varje borttagen meter väg löser miljöproblem.

Jag fick ett par upprörda mail som tyckte att jag argumenterade ohederligt och att det var rent löjligt att dra in Essingeleden i resonemangen. Icke desto mindre föreslår de rödgröna idag, på fullt allvar som det verkar, att körfält ska stängas av på Essingeleden!

Anledningen ska vara att "uppfostra" bilisterna.

Alltså, fundera på detta: Vänsterpartierna vill stänga igen körfält på fullt fungerande vägar som REDAN dras med stor trängsel!

Lycka till med det valbudskapet...
___



Etiketter: ,

3 Comments:

Anonymous Bjorn said...

Ja, jag inser att det måste kännas konstigt men jag hoppas verkligen att alianspartierna motstår frestelsen att presentera sin politik. Paradoxalt nog så verkar det ju denna valrörelse vara så att desto mer tid och mediautrymme oppositionen får att presentera sin politik desto bättre för regeringen.

11:53 fm  
Blogger Fastighetskatten said...

Förslaget om kommunal avgift på privata arbetsplatsparkeringar som Karin Svensson Smith lånat från Nottingham är inte heller så tokigt. Betala kommunen för rätten för mig att parkera på mitt företags parkering!? Idén är principiellt intressant och kan exploateras i det oändliga för att beivra oönskat beteende.

12:25 em  
Anonymous Dr M said...

Karin Svensson Smith verkar ha haft lite otur när hon tänkte ...

Antingen det, eller så är hon politiskt suicidal.

1:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home