onsdag, november 17, 2010

Förnyelse är inte så dumt

Centerpartiet gick bättre i Stockholm än på mycket länge. (28 år tror jag) Nu är vi nästan lika stora som i övriga landet. Bra för ett parti som vill finnas för hela Sverige!

Detta faktum verkar störa framförallt Socialdemokrater, som verkar anse sig berättigade att tala om var i landet Centerpartiet ska få finnas. Jag är inte säker, men jag tror inte att det någonstans står i våra stadgar att vi måste fråga sossarna om vad vi ska göra? (Det kan ha tillkommit något under Olof Johanssonperioden, kanske?)

Dagens utnämnande av smarta och trevliga Michael Arthursson till partisekreterare kommenteras av (S)-bloggaren Peter Högberg på sedvanligt vis.

(S)-bloggarnas omsorg om vårt partis väl är rörande och det måste vara skönt för dem att farhågorna inför detta val om vår för tidiga död inte besannades.

Att Centerpartiet utvecklas verkar vara väldigt traumatiskt för Socialdemokrater och vi måste prata snällt med dem och förklara vad som händer och att det här med förändring är något naturligt och en nödvändig process för alla partier som vill vara relevanta idag och i morgon.

Det har ju till och med väckts en och annan tanke om att de borde pröva själva.

---

Kanske är det ett uttryck för nytänkande, Monica Greens (S) "tanke" om att hemlösa borde få en smartphone? Kanske inte helt rätt tänkt, men ett bra försök! Heja.

Etiketter: , ,

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Som boende i en gammalt Centerfäste så känner jag starkt för Centern. Det finns flera själ. dels är vi från samma botten med folkrörelsen och den breda massans parti. Vidare är vi två partier som genom tiderna har tagit ansvar för landet, kommunen mm. Så det är med en viss hatkärlek som jag skriver.
Men sedan har du rätt kringmitt eget parti och jag deltar även i den debatten.
Ps träffande en av mina gamla politiska mentorer idag.Den förra centerpartiske ordföranden i socialnämnden, Britta, och hon gav mig så mycket kunskap som jag använder i mitt dagliga politiska arbete

4:13 em  
Anonymous Anonym said...

Fast allvarligt. Hur mycket förnyelse blir det med Arthursson?

/Maria

11:15 em  
Blogger Johan, PL&C said...

Maria, nu var det väl inte det jag menade med inlägget, även om Micke är en frihetligt sinnad människa. Det var mer en reaktion på sossarnas skrämselpropaganda där människor från Stockholm ska utmålas som lärljungar till Darth Wader.

Peter, den där kampanjen ni driver mot oss är patetisk och faller antagligen bara tillbaka på er själva. Vore det inte mer intressant att diskutera det politiska innehållet?

11:12 fm  
Blogger sven said...

Anledningen att centerpartiet gick tillbaka utom i Stockholm är att centerpartiets väljare inte vill höra tal om företagsamhet.
De vill höra tal om bera statliga bidrag till glesbygden

9:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home