tisdag, augusti 04, 2009

Bloggtips från Sveriges framsida

Har ertappat mig själv med att dagligen läsa och njuta av en blogg som heter Apelsineld. Det är med andra ord dags att lägga till den i bloggrollen här intill.

Bloggaren heter Ola Berg och är efter vad jag förstår centerpartist? Jag hoppas det i alla fall.

Ideologiskt klockren och med förmågan att uttrycka sina analyser mycket träffsäkert.

Som en komplettering till Ingerös sågning av Expressens skitserie om "fattigdomen" skriver Apelsineld om högskattesamhället och hur det hindrar människor att påverka sin materiella situation.

Etiketter: ,

10 Comments:

Blogger Ola Berg said...

Jorå, jag är bondeförbundare. Tack för berömmet. Nu tar dock semestern snart slut, och med den förmodligen tiden att vara i frenzy blogger mode.

10:59 fm  
Blogger Ola Berg said...

Och jag kan för övrigt rekommendera att följa den socialdemokrat jag länkar till i "Höga skatter låga löner":

Han heter Anders Nilsson, bloggen heter "Ner kommer man alltid" och han funderar mycket på hur en vettig socialdemokratisk ideologisk förnyelse ser ut.

11:05 fm  
Blogger Ola Berg said...

http://ekehog.blogspot.com/2009/08/demokratins-dodgravare.html

11:06 fm  
Blogger Markus "LAKE" Berglund said...

Kul sammanträffande, jag insåg precis samma sak igår.
Dags att göra slag i saken. Man vill ju inte riskera att missa några inlägg.

:-)

11:13 fm  
Anonymous Björn said...

Ni är sena. Har redan lagt in Apelsineld efter att ha hittat den på centerbloggar.se :)

4:03 em  
Blogger Markus "LAKE" Berglund said...

Jo, jag hittade också "Apelsineld" på Centerbloggar, men det tar ett tag att tränga sig in i min RSS-läsare. Den är redan alldeles för stor för mitt eget bästa...

Lite udda namn dessutom. Men man kanske inte ska kasta sten i glashus. ;-)

6:04 em  
Anonymous Jonas said...

Ola: Jag har också följt anders nilsson under tiden han härjade på s-info och han är en av de få vettiga sossarna där...

7:10 em  
Anonymous Jonas J said...

Ska bli intressant att se hur Ola "duckar" för mitt inlägg denna gång...

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1764&blogg=34612&timestamp=21:21:50

9:26 em  
Anonymous Jonas J said...

Ola Möller alltså... inte Ola berg :)

9:27 em  
Blogger Ola Berg said...

Ja, visst duckar Ola Möller? Tråkigt, det hade varit roligt med en riktig debatt!

1:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home