fredag, november 14, 2008

Christofer Fjellner klar tvåa i provvalet - bör vara tvåa även på listan

Läser något mycket oroande på Mattias $venssons blogg. Christofer Fjellner som kom tvåa i Moderaternas provval riskerar tydligen att petas ner till en icke valbar plats. Jag hoppas verkligen att detta inte stämmer.

Christofer är den svensk som försvarar friheterna allra hårdast i EU. Han gör ett hästjobb som inte bara sitter i tre utskott (de flesta sitter i ett eller två) och dessutom åker runt i Sverige och världen och opinionsbildar kring viktiga frågor, som t ex homosexuellas rättigheter.

Det finns en facebookgrupp för dem som tycker att Moderaternas provvalsresultatet ska följas.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Å andra sidan om de tar de kunniga och piskar dem som sitter i riksdagen och petar dem som sitter i EU-Parlamentet, så har de snart bara nickedockorna kvar. Det kommer att märkas nästa val.

Men visst vore det sympatiskt för oss alla att ha Fjellner kvar.

3:42 em  
Anonymous Anonym said...

Det kan ju verka sympatiskt att respektera provvalsresultatet, verkligen. Speciellt när det gäller Fjellners placering. Men som liberal moderat hoppas jag att jag också får respekt om jag kommer till den slutsatsen att jag inte kan rösta på en lista med fru Bildt och herr Wallmark på valbara platser eftersom jag upplever att de har värderingar som befinner sin på en annan planet jämfört med mina.

Skulle jag som aktiv moderat säga att jag föredrar fp eller c i eu-valet tror jag dock inte att jag kommer få särskilt mycket respekt eller förståelse...

/därav anonym

10:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home