onsdag, maj 20, 2009

Och krysset den 7 juni går till...

Den hårdaste, koolaste och klokaste kandidaten är utan tvivel Abir Al-Sahlani.

Jag tycker mycket om Christofer Fjellner och Gunnar Hökmark, rent ideologiskt. Jag beundrar också Anna Ibrisagic väldigt mycket för hennes unika kunskaper och kontakter och sitt benhårda arbete för ett bevarande av freden på Balkan.

Tydligen borde jag också dela många åsikter med Olle Schmidt, enligt makthavare.se's test.

Lena Ek gjorde mycket bra ifrån sig på valkick-offen i förrgår och markerade tydligt att det är just klassisk liberalism vi ägnar oss åt i Centerpartiet. Åtminstone i Europaparlamentet. Hennes tydliga ställningstagande om att "rörligheten är viktigare än kollektivavtal" är värt stor respekt!

Det är dock något speciellt med människor med personliga erfarenheter av praktisk frihetskamp. De har liksom kraft bakom de fina orden om fred, frihet och mänskliga rättigheter, som från andra kan kännas platta och tunna. Abir är mitt val.

عبير! كنت أفضل! أنت أفضل من الجبن.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Erika Hedblom said...

jag skall också rösta på abir

1:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home